fördelar/nackdelar med lchf

blev inspirerad av en annan bloggerska http://workoutbyjessica.blogg.se/ med en lista om för och nackdelar med lchf

jag har varit riktigt dum egentligen som kört nutrilett nu två omgångar men det var för att jag ville bryta min platå och det funkade men here it goes


Fördelarna då

-Jag sover djupare (dock lite negativt ibland när william väcker mig mitt i natten)
-Jag kan gå flera timmar utan mat utan är mätt från frukosten vid 9-10 till 17-18 när middagen är.
-jag har faktiskt också fått finare hy,
-jag mår mycket bättre inuti min kropp, känner mig inte uppblåst efter maten, är inte proppmätt och får inte blodsockerfall längre,
- jag uppskattar maten mer nu
- känner mig piggare på dagarna
- man slipper gaser i magen
-  går ner mycket i vikt vilket är jättebra :D
nackdelarna då?

Man kan inte alltid äta allt när man är hemma hos andra !
det är svårt att ta något snabbt att äta om man är ute !
mina naglar har blivit lite skörare faktiskt !
kan kännas lite tråkigt att inte ha något "gott" att tugga på till film/tv på helgerna.

finns säkert mer positivt men tänker väl inte på dom sådär nu på rak arm




Kommentarer
Jessica K

Kul att du blev inspirerad Nilla, tycker de är otroligt skoj att höra hur andra har reagerat och sen blir man själv uppmärksam på saker man kanske inte ens tänkt på själv ju=)



Jag tar alltid bara knappt en knivsudd av pulvret och tycker de funkar kanon.

Vad heter de sötningsmedlet som är tillåtet, stevia? Kanske du kan prova att blanda de med de lite?

2011-05-26 @ 21:03:26
URL: http://workoutbyjessica.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0