God kväll

Så har jag jobbat i 2 dagar nu kattttttschiiing 
Det går bra men var riktigt slut igår att imorse hade jag tryckt på någon knapp på kaffekokaren så jag fick bara ut 1 kopp kaffe.

Allt går bra nu på dagis men hade helt glömt bort att de skulle klä ut sig idag 
Nåja imorrn blir de påsklunch på dagis och sen tar man lång ledigt. På tisdag ska jag börja jobba i Ystad så spännande när man får pröva nya saker och få nya utmaningar.
Har suttit och skrivit matlista de blev en del..
Jag gör det för att dels är jag för snål för att gå och småhandla här i lilla byhålan och dels så slipper jag tänka visst fan jag behöver det och det till den rätten.. Så jag skriver matsedlar
Nu har jag skrivit lite lättare som även Anders kan göra när jag jobbar. Vill ni se vad de står ? Kanske ger jag någon inspirationGulaschsoppa
Lasagne
Pasta med tonfiskröra
Kycklingsallad med matvete och vitlökssås
Brunköttfärsås
Vanlig köttfärssås 
Kött med potatisklyftor
Ugnsbakad lax med potatis och rosa sås
Fiskpinnar med potatismos
Köttgryta
Friterad kyckling med pommes
Korvstroganoff
Kokt falukorv med pepparrotssås 
Stektkyckling med wokade grönsaker och nudlar
Pannbiff med lök
Bakad potatis med räk och kesoröra
Tomatsoppa med snäckor och vitlöksbröd
Vi har inga bestämda dagar utan tar det som vi e sugna på..






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0