Måndag

Åh så skönt att jourtelefonen inte har ringt idag till sambon ja än iallafall peppar peppar !
I lördags blev det inte alls som planerat utan anders jobbade från 8 på morgonen till halv tre på natten ! sjukt! så det blev ingen oxie :-( och william var hopplös i söndags åkte vi dit istället kusinerna var inte där :-( men vi hade det trevligt ändå.
Om 1 vecka är förhoppningsvis tälten uppsatta på öland :D mamma passar lgh (thank you

Idag började fakir dag 1 för mig  så det var 3 små färsbiffar till frukost med örtsmör och två kokta ägg med salt o smör gud så mätt jag blev kan nog minska biffarna imorrn.
Idag började även projekt william äta själv ! orkar inte krusa honom längre han hatar när jag ska ge honom med sked o jag har ingen lust att pilla med mina fingrar i hans mat till munnen så han ska få äta själv hehe ja till lunchen var jag duktig (gett upp med burkmat de funkar inte längre) så jag ställde mig och gjorde hemmagjorda fiskpinnar,kokta minimorötter,kokt blomkål och kokt potatis till detta en kall örtsås, ja hur de gick han satt där i 30 min tror jag och lekte lite av maten hamnade i munnen men de mesta var kvar på bordet.
även om han säkert var mätt så gav ja han en flaska för att vila, han får det oftast när vi inte är ute o går i vagnen vet att det är riktigt fel o kommer väl få ångra det senare när han ska sluta med välling o flaska men just nu är jag så trött o väntar på anders semester så vi bägge kan hjälpas åt.
Till middagen gjorde ja samma sak han fick äta själv denna gången morötter blomkål potatis och pannbiffar med lingonsylt, denna gången gick det sämre tror inte han är glad för varken morötter eller potatis o panbiffarna verkade inte gå hem denna gången iheller fastän han brukar gilla dom..

Men jag är positiv imorrn ska jag gå o handla en bättre tallrik o sked till honom för de ikea tallrikarna är skit har suktat och tittat på den babybjörn tallriken säkert i 9 månader jag skojar inte men tyckt det var onödigt men nu har jag ändrat mig, tänkte nog passa på att köpa ett till par gummistövlar i 23or också eftersom de var billiga.

Han fick även bada i poolen på balkongen en stund också idag :D han blir lika glad varje gång-
Nu ska ja duscha sen ska ja hoppa ner i sängen :D för jag är riktigt trött o med tanke på att william somnade 19 idag vaknar han väl mellan 6-7 imorrn bitti och då blir det till att gå upp

Just de till middag blev det pannbiffar med majonnäs o bearnaisesås till mig imorrn blir det nog kycklingfile :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0