LCHF

Efter nyår så satt jag o sambon och tänkte (eller jag tänkte han hängde bara på)
Från och med den 10 e skulle vi börja förändra något i vår matväg
inte för att vi äter dåligt har alltid kört lite på tallriksmodellen men med det faller även tröttheten,suget efter gott och eftersom jag älskar att baka slank det ner en o annan godis/efterätt/kakor/chips lite titt som tätt
Först tänkte jag men vi kör på nutrilett perfekt liksom men stannade snabbt upp och tänkte vi kommer klara högst 3 dagar sen kommer vi hamna där vi alltid hamnar för man blir hungrig och sugen.
Det blev en snabb ändring i mitt schema o jag tänkte men vi kör på lchf vi hade gjort detta förr också men vi gjorde nog något fel eftersom vi höll det alltid högst 2 veckor sen kraschade vi tillbaka till den onda cirkeln.

Måndagen den 10januari började det då
Och det har funkat helt perfekt inget sug efter kolhydrater ingen snabb trötthet, ingen irretation what so ever.
Vikten då? ja det var riktigt segt första veckan medans sambon gick ner hela 4 kg stod jag på -1,1 kg  orättvisst tyckte jag men inte skulle jag sluta med lchf för det 1,1 kg är skitbra ju
2 e veckan då i måndags då hade jag gått ner så jag var nere på -3kg supppppper :D
nu efter 2½ vecka ja då har jag gått ner -5,2kg :D  varför tog det en sådan vändning nu sista veckan? dont know men jag har ändrat lite tagit bort mer o mer mejeri eftersom det ger lite kolhydrater och äter nu (tråkigt tycker kanske ni) men oftast äggröra med 2-3 bacon skivor till frukost och en omelett med 3-4 skivor bacon till lunch ägg och bacon är oftast 0g i kolhydrater och jag är mätt,glad och älskar detta

Vilka produkter använder jag?
RIKTIGT smör åhh gud aldrig nånsin har jag använt vanligt smör alltid margarin eller flytande smör det är som om maten får en helt annan smak,
riktig 40%grädde
feta ostar
fet cremefraiche o ibland gräddfil 
detta är mejeri
sen äter jag ju ytterst lite grönsaker och all slags kött/fisk/fågel  försöker dock undvika korv om de inte är mycket köttmängd i

några frågor på detta?
Många har varit oroliga och funderande över att man inte kan gå ner på fett+protein för fett gör en fett det vet väl alla? Gör då grönsaker dig grön? nej exakt jag orkar inte förklara för det räcker man googlar om LCHF så förstår man att det fungerar + att hela kroppen mår bra :D
Men hjärnan behöver kolhydrater annars blir man dum? ehh nej hjärnan behöver glukos och kolhydrater man äter blir till glukos (socker) i magen MEN levern tillverkar glukos också från protein och fett (processen kallas Glykoneogenes  så var det förklarat funderar på om jag ska ta foto lite från maträtter jag gör o skriva mer om detta vill ni följa det eller?

///Niillis



Kommentarer
Emelie

Vad duktiga ni är, jag har druckit Nutrilett sen den 20e och gått ner 4.3 kg.



Ellion har inte visat något intresse alls för spjälsängsskyddet så han vet ju inte att det går att dra sig upp på spjälorna. (har högt skydd) Men såfort han gör det så tänker jag såklart sätta ner sängen. Han skriker såfort han vaknar då han avskyr att ligga i sängen. När Nellie var 7 månader hade vi redan sänkt hennes säng, fast då kröp ju hon med och kunde sätta sig på knä mot spisen :)

2011-01-28 @ 22:01:41
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Emelie

Jag tänker köra 2 veckor med bara shake´s och därefter byta ut några mål.

2011-01-28 @ 22:03:42
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Klara

Alla gör som de vill men en fråga har jag. Var får du vitaminer, mineraler och andra viktiga ämnen från?

2011-01-30 @ 23:39:27
Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-30 @ 23:55:20
URL: http://millahoman.blogg.se/
Nilla

klara

Det finns mängder av vitaminer och mineraler i näringsrika animaliska livsmedel. Dessutom finns där alla essentiella fetter och aminosyror. Det enda man teoretiskt kan få brist av på en strikt LCHF-kost är c-vitamin. Det finns dock c-vitamin i grönsaker också. Ett bra exempel är broccoli som innehåller mer än dubbelt så mycket c-vitamin som apelsiner till och med.



och vi äter ju lite grönsaker

vilka vitaminer och mineraler skulle jag få brist på för att jag inte äter bröd,pasta,ris,potatis och mjölprodukter?

2011-01-31 @ 10:12:37
URL: http://niillis.blogg.se/
Linda

Halloj!



Nybörjare på det här sen 2 veckor tillbaka, har gått ner 2,5 kg =) GLAD!

Lägg gärna ut bilder på maten du äter och kanske recept/ingredienser.

Lägger bloggen bland favoriter.



2011-01-31 @ 13:20:13
Nilla

ska göra det :D

2011-01-31 @ 19:57:38
URL: http://niillis.blogg.se/
Klara

Jag förstod det som att ni främt bara åt ägg och bacon. Personligen är jag övertygad om att en varierad kost är det som är bäst för en. Att äta med måtta och av allt måste vara det bästa för både vikten och välbefinandet. För inte kan man väl äta LCHF alltid? Det kan ju omöjligtvis vara bra för kärlen att äta så mycket mättat fett??

2011-02-02 @ 10:23:40
Nilla

jag tror också på varierad kost o med måtta men då måste man träna o det är min sambo inget fan av faktiskt får hoppas han blir det sen

japp ja äter mest ägg o bacon frukost o lunch sen blir det ju lagad mat på kvällen utan ägg o bacon

2011-02-03 @ 15:09:34
URL: http://niillis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0