Ser ofta likadant ut

Varje dag ser ut som en checklista eller ett schema kan man kanske säga och varje dag gjorde man som i skolan skolkade på någon lektion man inte orkade gå till.. 
Man vaknar med ett gnäll vänder på huvudet där ligger William och ser nöjd ut sovandes.. Så man går upp och in i Novas rum nu vill hon gå upp.. Kaffet ska bryggas blöja ska bytas slår en titt i spegeln och drar en suck jaha dags att färga och noppa brynen, vi tar det sen tänker man.. Frukost kläder och lämna William på dagis, kommer hem öppnar dörren och tänker den där byrån måste rensas (jag gör det sen) 
Leka lite med Nova (nä som ja ljög hon klättrar snarare på mig och springer runt och drar ut mer saker, äsch jag hinner städa undan när hon sover middag.. 
När det är dags att sova för henne har jag kokat en ny kanna kaffe, sätter mig i soffan pustar ut försöker sortera i hjärnan vad jag ska börja med, slår på PET rescure på telefonen äsch ja hinner med ett spel, nä nu måste jag ju ta andra koppen kaffe.. När det är 30 min kvar av tiden slås man av panik.. Vad sitter jag här för jag måste hinna göra diskmaskinen!!! Allt som allt hinner man göra diskmaskinen och torka av bänken.. Hmm ännu mer ångest jävla telefon.. 
Så gör man mellanmål går och hämtar William och möts av samma hög med saker på byrån.. Nu är där två barn hemma och ännu mer saker plockas fram.. Maten ska göras och ätas sen ser det ut som innan Novas middagslur igen.. XD det är då man tänker jag fixar det imorgon då jävlar.. Också fortsätter schemat på samma vis varje dag. Haha

Min bror är på väg till Thailand nu i en månad ska han vara där. Kommer sakna honom det hade varit skönt med miljöombyte och lite värme..














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0