Morgonpromenad

Eftersom vällingen var slut så var man tvungen att gå och handla men jag skulle ju hämta ut den där gratis mobilen från tele2 (sån jättegammal ful extra telefon) så vi promenerade mot centrum här istället känns skönt med frisk luft.. 

Innan dess skulle jag göra vad de kallar lchf mannagrynsgröt jag är ofta skeptisk när folk försöker efterlikna "vanliga rätter" för de smakar alltid apa.. Kommer så väl ihåg när jag hittade receptet på lchf semlor  *ryser* behöver jag säga mer? Man ska inte försöka baka med lchf det blir bara fel är man sugen så ät vanligt annars blir man ändå inte nöjd.. 
Nå mannagrynsgröten bestod av 1dl grädde 1ägg 2msk mandelmjöl 1tsk jag tog en halv tsk fiberhusk och 25g smör vispa värm tills de tjocknar och servera
Med kanel och mjölk eller vad man känner för. Men asså det såg både osmakligt ut och det växte i munnen på mig 3 skedar sen slängde ja skiten.. 
Bättre att äta saker som är gott istället inte försöka efterlikna gröt när det inte ens blir som det..

Btw saknar ja Ica supermarket hatar både Ica nära och Konsum här då de knappt har något urval.. Ska ta körkortet sen ska ja åka och handla där istället 😁 

Ska jag ge exempel? Ni vet ICAs egna tonfisk? Den kostade 15kr på supermarket den kostar 28kr här!!!!!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0