Onsdagen den 12 e

Idag är en sorgsen och glad dag på många sätt, idag är jag lika långt gången som jag kände villiot sista gången och idag var det flöde och tul.. Och det gick bra bebis väger nu 900 g och ligger på normalkurvan, motståndet jag hade på flödet sist har växt bort.. Känns helt underbart..
Igår var jag hos psykologen och vi gjorde en övning där jag skulle släpp taget om villiot lite.. Var jättejobbigt men efteråt kändes det bra som en befrielse.. Jag födde en underbart vacker liten pojke som tyvärr inte fick leva, men har det bra hos änglarna nu <3 älskade villiot..

Igår fick jag en chock dessutom när jag öppnade Facebook på bussen efter jobbet.. En kär bekant som jag följt under nästan hela hennes graviditet hade blivit änglamamma igen :-(
Under hela graviditeten hade flickan i magen legat på minus 30%men flödet hade varit bra.. Flera gånger påpekade hon för läkaren att hon inte känner flickan lika mycket att det inte känns bra, läkarna ville att flickan skulle väga 1900g och i måndags hade det gått uselt på tul flickan låg nu på minus 35% och det beslutades om att dagen efter skulle hon komma in på Ctg och flöde och fredag skulle de sätta igång henne, men igår hittades inga hjärtljud och flickan hade somnat in:-( att förlora ett barn är det värsta som kan hända en, men att förlora två det finns inga ord.. Idag går tankarna till Michaela <3 din dotter är så vacker.. Det värsta är att när flickan kom ut vägde hon ändå över 2200 g :-( jag skyller på sjukvården det finns ingen tillit mer till dom...

Dags att jobba <3



Kommentarer
Alexandra

Men fy så hemskt! Finner inga ord. Tårarna faller och jag vill skicka styrka till denna människa som varit tvungen att genomgå detta!

2012-09-12 @ 15:31:00
URL: http://minahjartebarn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0