Välkommen fredag

Gud så skönt med fredag !
Spec Bm ringde igår en annan än den jag hade sist, samtalet går ungefär till så här.

Hej du har en tid för Ctg här imorgon, ja, jo jag undrar varför du går och gör Ctg , jo det var ju ett förslag av en läkare jag träffade på prenatal sist, att jag skulle gå en gång i veckan för att hjälpa denna paniken jag har litegrann ,var det tänkt fram till förlossningen då eller? Det vet jag inte men än så länge behöver jag det,
Jo för jag läser här i journalen att läkaren skrivit sist att du inte behöver Ctg varje vecka,

Det är inget jag känner till sa jag ,
Ja för du är ju välkommen hit imorgon för du har ju en bokad tid men nästa vecka är osäkert för det finns inga såna resurser här, och barnet mår ju bra så det finns ingen direkt anledning till att göra Ctg...

Ungefär så gick samtalet, saken är den att det är ju därför jag orkar gå upp varje vecka för dessa kontroller jag haft, Ctg har jag bara fått göra de senaste 2?3? Veckorna så det är liksom inget jag gjort under hela graviditeten, vet inte hur jag ska reagera riktigt, jag vill så gärna hoppas och tro att detta kommer gå vägen, men då behöver jag all hjälp och stöd jag kan få.
Annars börjar mina tankar igen att nej nu släpper de mig barnet kommer dö..

Vi får väl se i eftermiddag vad vi kommer fram till..

Till något annat nu William slutade vila på dagis igår.. Visst han somnade i 30 min hemma medans jag gjorde mat men han la sig utan protest halv åtta :-) berättade detta för personalen idag så nu blir de ingen mer vila för William :-) han är en stor pojke nu ju ;-)

Här har ni en bild på tjockisen, ser alltid så dumt ut när man är kort och gravid :-/
Också e magen lite avlång ju för hon ligger rak lång med huvudet ner...



Kommentarer
Carro

Ser inte ett dugg dumt ut tycker jag , jättefin!
Hittade din blogg via FL och läser den för att den får mig att känna lite hopp för framtiden.
Förlorade min dotter i magen för 8 veckor sedan. Har en stark önskan om att bli gravid igen och det känns fin att läsa om någon som är där.
Hoppas innerligt att allt går bra för dig den här gången
kram

Svar: Hej jag beklagar så mycket du har en jobbig tid framför dig :-( jag hoppas du hittat till vår Facebook grupp där vi änglamammor/pappor finnsHoppas du snart blir gravid igen vet hur mycket man längtat efter ett barn ju.. Kram på dig
Nilla

2012-10-12 @ 19:52:37
Jenny sandberg

Tycker du är jätte fin,och vilken gosig mageKram

2012-10-24 @ 22:55:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0