sista dagen på ledigheten

det har gått fort...... sprungit förbi bara, men även om jag inte känner egentligen att jag orkar att jag inte bearbetat färdigt så chansar jag, går till jobbet på måndag också får jag ju ta en dag i taget mår man skit får man ju ta tag i det då, men det är kanske bra att komma dit även om de första dagarna antagligen blir lite jobbiga...

Satt och läste i förlossningsjournalen igår brukar de vara så stora? för med william fick jag bara två papper och det var inget om när jag hade börjat få lustgas, epidural eller så... ska kanske ringa och se om man kan få en journalkopia... undrar om de sparas så länge...

Det står verkligen mycket i den nya, jag förvånas dock över att från det att hon tog hål på hinnorna 10 15 då var jag öppen 6cm till 10 35 var jag fullt utvidgad och krystvärkarna började direkt 10 35 och 10 40 är villiot född...
Gick snabbt ju, frågade varför de inte tog hinnorna innan haha men fick inget svar på det...

Man kan ju undra varför det blev proppar är det slumpen tro? kommer jag ha anlag för att få det i resten av kroppen nu? oj inser att jag fick upp mer frågor nu i efterhand....

Vi får väl också se till nästa gång om man får bara trombyl eller om man ska ta sprutor också :/ blodförtunnande är det......

Lilla plutten som jag saknar honom...hoppas han har det bra med de andra änglabarnen...
Moderkakan förresten vägde bara 175g vilket är riktigt litet jag får lite skuld när jag tänker på hur han har kämpat i kanske flera veckor varit så hungrig men inte fått näring, och hur har det varit när han somnat in har han haft ont? usch det är sånt man aldrig kan få reda på :-(

Nu ska jag unna mig ett par skor idag sen ska jag träffa kuratorn....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0