Godmorgon

Precis stigit på bussen rammstein kom i lurarna hahaha sån hård musik på morgonen blir man pigg av iallafall.
Asså såg ni kalla fakta igår? Tänker att det är skandal att sjukhus kan brista på detta sättet. Lilla Linnea kunde överlevt om inte sjukhuset gett fel natrium så det överdoserades och Linnea blev hjärnskadad vilket ledde senare till döden satt och böla såklart blir förbannad det är inte bara Linnea som blivit felbehandlad utan många änglaföräldrar jag dagligen pratar med har varit med om liknande saker, okej sjukhus är inte felfria men de ska inte ta och gissa sig till behandlingar som sen leder till döden. Vem ligger samvetet på sedan kan man ju fundera på....
Samma med att kommunerna lägger ner sjukhus för att spara pengar, ska människor behöva flytta på sig för att staten bestämmer att de ska spara ihopa pengar? Jag betalar gladeligen mer pengar i skatt för att fler barn ska få överleva. Det sjukaste jag hörde på programmet är att läkaren hade sagt till föräldrarna till Linnea att hon var ett överlevande missfall !!! Jag kan inte ens skriva i ord så arg jag blev när jag hörde det.
Ja vi släpper det blir bara så arg.
Något jag kan ändå tycka är att om man blir flyttad mer än en vecka på ul så ska en obligatorisk flödeskontroll gjorts... Hade vi blivit erbjudna det hade antagligen villiot fortfarande varit i min mage! Detta är jag helt övertygad om, precis som att jag tycker att jag blev felbehandlad i Lund inte en chans att jag sätter foten inne på kk där igen. Jag hoppas att min historia och berättelser kan hjälpa andra. Säger bara en sak ändrar din bebis mönster så tveka inte åk in och gå inte därifrån förrän du fått hjälp, men Malmö ska ha guld för där har jag aldrig känt att jag blivit felbehandlad aldrig nånsin! Men som sagt stå på er, jag litade på vården att bebisar kan ändra mönster sparka mindre om de vänt sig.
Dags att jobba torsdag idag skönt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0