Hon är här!

Allt började i måndags kväll väl egentligen skulle på julbord men kände lite molande värk och var ju så förkyld men hade ju haft förvärkar så länge så trodde inte de var något.. På morgonen på tisdagen började jag få små värkar, gick och lämnade William på dagis och berättade då att kanske skulle någon annan hämta honom sen... Så kom värkarna tätare men dock gjorde de inte så ont, syrran som jobbade kom och vi kollade på tv och klickade värkar fortfarande gjorde de inte så jätteont men de började hålla i sig i 45sek-1min smsade Anders men bad honom att jobba färdigt, vid halv fem kom både brorsan och mamma och alla fick hjälpa till med maten då jag kände hur ondare det började bli,
Vid maten fick jag mycket tätare värkar och vid sex beordrade mamma mig att ringa in.
Då Bm sagt att de skulle räcka att säga mitt personnr så skulle de få en varning om vad som skett innan så trodde jag att de skulle vara så, men hon i telefonen fråga varför jag skulle bli igångsatt på fredag och jag skrek åt henne för min son dog i februari i magen, Jaja vi får skicka dig till prenatal också får de bedöma.. Även där inne fick jag förklara varför jag var där.. Men Ctg sattes på och jag var öppen 3 cm.

Vid halv åtta säger Bm om vi inte kunde gå upp och gå och jag bad om att gå ut då vi ändå skulle lägga på parkeringen och hoppades att pressbyrån skulle vara öppen då jag glömde min coca cola hemma..
Pressbyrån var stängd och vi gick in igen då vi skulle vara tillbaka halv nio, så jag tryckte på larm klockan sa att nu vill jag veta om jag ska stanna eller inte för jag vill inte föda på prenatal jag vill ha lustgas ju ;-)
Så hon kände 5 cm :-) och vi gick in på förlossningen, förbi rummet som villiot föddes i och in i samma rum som William nästan föddes i :-)
Sen är jag osäker men fick min lustgas, runt halv tolv ville jag ha epiduralen sa till de att hämta epiduraldoktorn hehe och inom tio min kom dom och satte in den, fick ha kvar lustgasen ( jag älskade den lustgasen)
Runt halv ett kanske de var så tog de hål på hinnorna och då var jag öppen 9 cm :-) Runt halv två kände jag att nu är de dags och fyfaan säger ja ungen kom ju aldrig ut, krystade och krystade och jag slet i Anders men till slut 02.45 kom hon :-) upp på mitt bröst som jag önskade Åhhh vilken känsla
Så liten så fin :-) 50cm lång och 3070g

Men sen skulle de se om jag hade spruckit och ja de hade jag ( hade inte känt de ens) och när de gav mig bedövnings sprutan fyfan..
Vi fick komma till familjebb runt 7 men bad om att få gå hem på kvällen vill inte sova över där ju... Anders skulle ändå hem till William ju...
Så hur har de gått efteråt, alla har blivit sjuka så de e inte många som kommit på besök och vi har njutit allihopa av lillasyster, fysiskt sätt har jag ont som fan överallt och amningen går väl sådär så vi får se, kanske börjar delamma mest pga att jag vill inte missa tid med William som är otroligt försiktig och stolt över sin syster..
Annars njuter vi är så glad över min fina familj..
Här är underverket så blond och sockersöt



Kommentarer
Emelie - mamma till Nellie & Ellion

Åh har helt missat detta. Stort grattis till dina flickan.

2013-01-09 @ 20:25:50
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0