Jobbig vecka !

Lördag kväll och insåg att jag inte bloggat på ett bra tag :/ hela veckan har det varit total kaos på jobbet enligt mig iallafall irreterad till tusen har jag varit på vissa människor !
Fick pallra mig ner och jobba på lagret mån förmiddag sen tisdag förmiddag skulle det vara men icke min kollega blev sjuk och jag fick vara där och där fick jag stannat hela veckan ut och hålla på att gå upp på avdelningar samtidigt känns överallt, man bär ungefär 10kg kartonger ca 100 ggr om dagen och även om jag har en vagn måste jag ju bära de upp på vagnen eler hur så det blir skitsamma egentligen, mot eftermiddagarna har jag varit helt slut och denna veckan har jag känt av foglossning också SKITSKOJ ! den kom lika tidigt sist,
Lchf har vi börjat med också igen och det har funkat bra många tusen frågor på jobbet bara om det verkligen var bra i mitt tillstånd nu, men vadå om jag mår bra mår väl bebisen bra? och jag äter frukt o mer grönsaker så får in lite kolhydrater ändå, dock idag tog jag potatisgratäng till revbensspjällen bara för att det är lördag hehe..


Och mitt på allting denna veckan har william börjat trotsa på riktigt nu och han kom tydligen på idag hur man går upp på bordet i storarummet det gillas INTE för det är en glasskiva i mitten och det är ju inte bra om han står och hoppar på den precis.

Har gjort ett stort fel då jag och A vabbade vi skickade ju in anmälan pappret men mer än så trodde vi inte att vi behövde göra tills idag då jag råkade gå in på mina sidor på fsk hemsida där skulle man anmäla och dessutom har jag ju inte behövt anmäla ny inkomst än så jag vet inte hur jag ska göra så jag får väl ringa de imorrn, såg att de har telefon tid på söndagar också :D

Just det får fråga er det börjar bli lite kallt än så länge har jag använt underställ till william + byxor och en softshell fodrad jacka när börjar man med overall? har ju sett att många barn på dagis redan börjat använda overall därför tog jag på vinterkängorna i fredags på william men overall det e ju ibland 10 grader på eftermiddagen då tänker jag automatiskt vad ska han då ha när det blir 10 minus? eller ska han ha underställ o sen overall? gud vilken soppa så svårt när de inte själv kan säga ifrån och vantar ska vi inte snacka om han drar ju av sig dom direkt !





Kommentarer
Louise

Jobbigt med trots been there are there just nu :-)

Men även om barnen trotsar så är de världens goaste.

Angående vinterkläder...

Nu går ju Izabella inte på dagis än, men när Max och Xander var små så hade jag antingen jeans med långkallingar under när det är sånt här väder typ 10 grader varmt och när det var kallare så hade de täckbyxor över sina byxor.

Men nu när det är så här pass varmt så tror jag att ett par överdragsbyxor är mer lagom och skulle han nu sitta i sandlådan så antar jag att han har galonisar på sig?

Jag jobbar ju på dagis och vissa barn har VARKEN overaller eller överdragsbyxor på vintern.

Där jag var för ett tag sedan hade två av barnen 1 par strumpbyxor, byxor, strumpor över och så mockasiner.

Ett annat barn hade mjukisbrallor, jeans över det och strumpor. Helt galet.

Nej jag tycker nästan att mjukisbrallor eller lite tjockare byxor under ett par rejäla överdragsbrallor så bör han bli varken för kall eller för varm.



Hoppas du får en bra kväll.

Kram på dig.



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0