middag och en svullen bebis

Idag skulle jag göra en ny rätt, har alltid älskar köttfärsgratäng med potatis och undrade om jag kanske skulle göra den med rättika istället en grönsak som innehåller väldigt lite kolhydrater
googlade lite på nätet o fann några recept men inget som jag ville göra så jag förenklade det hela

hade 800g rättika
3 vitlöksklyftor
½ lök
1kg köttfärs
2msk tomatpure
3dl vispgrädde
1dl creme fraiche
lite dijon senap
salt,peppar,lökpulver,paprikapulver
riven ost


förvällde skivad rättika
stekte köttfärsen med lök och kryddor, tomatpure
varvade rättikan och köttfärsen i en smörad ugnsform
blandade grädden,creme fraichen och senapen lite salt och peppar och hällde det över gratängen och lite riven ost och gräddade i 30 min i nedre delen av ugnen på 200grader MUMS jättegott var det


men så hände de något med william när han ätit eller ca 30 min efteråt
han brukar ju äta av vår mat men idag verkade de inte vara gott tyckte han men han åt lite grann vidare gick vi sedan upp till min syster för att hjälpa henne med en byrå och då tittar jag på william och halva ansiktet var upsvullet lite grann och riktigt röd flammigt typ som nässelutslag ögat rann jag blev helt rädd vad gör jag tänkte jag men han verkade må allmänt bra så vi avvaktade sedan började det sakta men säkert gå bort och efter 1 timme hade det försvunnit direkt kan detta varit rättikan? först trodde sambon att han hade blivit stucken den lilla biten vi gick men hade jag hört en geting eller något hade jag sprungit med william ju... det var bara halva ansiktet också o nu har han en rött märke eller något på kinden :S ser dock inte ut som något hål om de varit något som stuckit honom

synd var de om honom tur det gick bort snabbt men ingen rättika för william igen...




så här såg de ut efter ca 40 min fick ingen bild innan man tänker inte att nu ska ja ta bild liksom



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0