vaccination

Usch ja idag var man uppe med tuppen  för att william skulle vaccineras... denna dagen längtade jag inte speciellt mycket till, tog bärselen då jag tänkte att han kanske ville ha närhet när sköterskan varit så dum med sprutorna, William hade på sig sin nya overall också.. har nu köpt två overaller detta året en som han kan ha nu och en som han ska ha när de blir svin kallt ute,
Vi pratade lite när vi kom in till sköterskan vi vägde och mätte William är nu 6850g tung och 61,5cm lång, huvudomfånget var 39,5 cm
Vi pratade lite också om att william fortfarande vaknar och vill ha 1 men oftast 2 nattmål och hon rekomenderade mig att börja med nan2 som nattmål bara, nan2 kunde man ge mellan 2-4 månader tydligen läste jag fint i hennes papper, konstigt att det står från 4 månader på förpackningen då, ja men vi ska testa det som sista mål på kvällen och se om han håller sig längre :D

sen kom sprutorna puhhh va synd det var om min lilla pojke, hålla honom hårt i ena benet fick jag medans bm tog den första sprutan ja lite ledsen blev han men hon sa denna andra sprutan gör ont han kommer inte tycka om detta då den svider mer, oj så ledsen han blev :-( mitt hjärtegryn då men han blev glad efter 5 min så han fick lite mat sen begav vi oss hemåt, han var tyst hela vägen hem sov gott i bärselen men sen började det och nu har han varit gnällig hela dagen :-( han har ju ont *jävla sprutor* tänk om man inte behövt ta dom, och om 2 månader är det dags igen usch längtar inte,
William fick lite alvedon mot smärtan han har dock inte feber så vi får väl se senare till kvällen.

Sen var syrran här och skulle slinga mitt hår :S hallå risbuske jag måååååste klippa mig shit har inte klippt mig sedan maj ju :-( jag har ju inte haft tid precis och man kan ju inte gå med en liten...

Nu blir det kaffe och kokostoppar med mjölkchoklad överdrag som jag gjort :D

just det pappa Anders kom hem med massa nya kläder till William, han skulle handla vantar och pyjamas men vem kan motstå när man ser så fina kläder jag är exakt likadan :P
 


Kommentarer
Ketty

De är roligt fö din kille följer precis min kille, dom e ju lika gamla oxå :-) Min tyckte inte heller om sprutorna :-( Hoppas han inte skriker hela dagen som min gjorde :-S

2010-09-29 @ 08:41:41
Nilla

jo det gjorde han :-( men tillslut fick han en till alvedon en flaska mat och sen somnade han strax innan 21

2010-09-29 @ 09:10:30
URL: http://niillis.blogg.se/
Emelie, mamma till Nellie & Ellion <3

Ellion fick också sina sprutor idag, han gnällde till vid första och sen blev han ledsen när 2a sprutan togs. På kvällen fick han 38.5 graders feber :( Vägde 6.4 kg :)

2010-09-29 @ 10:22:53
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Emelie

Nej det är en babysitter han sitter i.

2010-10-01 @ 23:33:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0