helgens bravader

Ja så var det barndopet klart för denna gången, det blev väldigt lyckat både i kyrkan och med maten och allt.
På fredagen stod jag och sambon och höll igång sambon gjorde två smörgåstårtor och jag tårtan det tog hela 6-7 timmar :O
Var innan dess på KK för att undersöka om jag var gravid eller inte, fick en sköterska jag haft förr när jag väl var gravid *skönt* ja också var det ju av med kläder och känna undersöka Ultraljuda nope sa sköterskan jag ser ingen tecken på en graviditet och allt ser fint ut i livmodern *jippi* eller ja jag slapp ju ta det tunga beslutet att göra abort så jag är glad ändå imorgon börjar jag med mini p-piller de är inte heller 100% säkra men jag klarar inte vanliga vill inte ha några extra hormoner,

Över till dopet, William var faktiskt lite gnällig han har ju blivit förkyld ( blev säkert smittad på bvc i tisdags) också äter han dåligt så han är ju lite extra gnällig.
Kyrkan var en väldigt fin liten söt kyrka, det roliga var väl två saker när prästen döper william och ber en bön precis när hon säger amen så "pratade" han typ aaammmmmaahh *hehe passande ju*
Eller när prästen frågade oss om vi ville att william döps in i den kristna tron ja säger ju vi (de ska man ju säga) också kan inte syrran hålla sig o skrattar till :S hehehe.

Varför jag döper min son? ja det är tradition, jag vill att han ska vara medlem i den svenska kyrkan precis som hans föräldrar är om han sen väljer att gå ur kyrkan får han bestämma det när han blir så pass gammal dessutom tycker jag det är otroligt fint att välkomna ett barn och ge det ett namn lite vatten skadar ju inte precis ;-)


William fick en massa saker det tackar vi alla för, hans mormor har gjort ett sparkonto till honom och satt in pengar på det så dit ska vi sätta in alla Williams pengar som han fått, farmor och farfar ska köpa matstol till william när vi behöver en så det var snällt :D
Böcker,silverbestick,sparbössor,massa kläder, bl.a mff kläder ;-), leksaker och det tyckte jag var lite skönt för sånt är jag jättedålig på att välja sånt.

Nu ska jag dricka kaffe veckan blir nog till att sitta inne och mysa med lilleman han måste ju bli av med sin förkylning
 




Kommentarer
Ketty

Jag ska döpa min son den 30e o tyckte att skorna var en jättekul idé som du gjort på tårtan! Hur har du gjort dom?

2010-10-08 @ 22:05:59
Nilla

av sugarpaste gjorde jag skorna sök på youtube baby converse fondant

2010-10-09 @ 15:37:42
URL: http://niillis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0