vilken natt

Goddagens,  idag är William 4 veckor, det firade han genom att vara vaken halva natten hehe, han kanske kom på hur jobbigt det var för 4 veckor sedan när han skulle ut XD
Lördagen gick åt att åka hem till mamma och grilla, vädert var inte fint precis, jag fick dricka några cider :D Mumsigt, A var nykter, alltid en som är nykter det måste man ju man har ju blivit förälder :P
Mamma skulle visa allt kött hon gjort och köpt och poff så åkte det marinerade köttet ner på marken o pang sa hennes fina porslin form som gick i sönder :-( nå köttet räckte ändå eftersom mamma alltid gör mer än vad det behövs :D  och min potatissallad blev väldigt uppskattad också,
William ville inte alls ligga i vagnen när han hörde alla andra vuxna prata och stoja så runt halv åtta gick vi upp till mamma, där drack man en cider och en öl sen vände rundan och vi tittade på men in black 2 på tv istället, Konstigt nog somnade William så fort vi var uppe i lägenheten,   chockad som jag var att han somnat klockan 20 på kvällen (han brukar somna vid 22 liksom) man kan lite hans rutiner nu,
Halv tolv var det dags att dra hemåt väl hemma ville ju lille W ha mat såklart :D så ny blöja och nymatad somnade han,  jag var lite orolig då han inte gjort nummer 2 på hela dagen, trodde hans mage var trög igen *fan* 01 49 vaknade han och var hungrig igen,  jag gjorde flaskan och A bytade blöja, när A kom tillbaka sen från toan hade jag somnat med flaskan i Williams mun *skäms* så A tog över, sen hade han vaknat vid tre igen tydligen och hade bajjat wiiii*  sen nångång mellan 3-7 vaknade han än en gång o hade bajjat och ville ha mat, 
Vid halv åtta tog jag och gav han mat igen,, somnade om och vaknade vid elva igen :P sen hade han bajjat igen duktig pojke,  och nu sovber han medans A är iväg med sin bror och mekar bil,

Jag fick semper bifidus av mamma som man ska byta ut ett mål mot det är också ersättning) som ska göra bajset lite lösare och magen bättre,
jag är dock skeptisk han bajsar ju nu? Men kanske ska börjar med det i förebyggande syfte så inte magen blir dålig igen och jag kanske kan sluta med minifom då den är väldigt jobbig att ge vid varje mat time,

Imorgon är det bvc som gäller undrar vad han väger, tror på 4720g (+304 sedan förra fredagen) och jag tror att han är typ 55 cm lång(50cm från början),  undrar om jag har rätt :P

Nu vaknar William ur sin gunga så nu får jag ta honom innan han börjar skrika hehe.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0