tre veckor

Idag är lille William 3 veckor gammal :D det går väldigt snabbt och jag tycker redan han e stor.
I förrgår började jag ge honom ersättning 120ml istället för att kolla lite hur mycket han äter och om han kan hålla sig mätt i mer än 1½ timme, detta funkade, han äter inte alltid upp allt men de gör ju inget han lämnar allt emellan 20-60 kvar men somnar oftast direkt, ja utom idag, idag ligger han och små gnäller lite bredvid mig i sängen, men har ändå hunnit diska, plocka undan och satt in en maskin tvätt :D 
Vi har börjat med minikomp droppar 2 gånger om dagen (morgon och kväll) pga att han e så gnällig på kvällarna + att han verkar krysta och ha gaser när jag matar honom, och detta har väl funkat nått så där han e mindre skrikig dock krystar han på dagarna så vet inte om jag kanske ska öka med dropparna till 3 gånger om dagen, får se ska tänka på de.

Igår var vi på dop, jag var beredd med flaskan redan i kyrkan och visst ville han ha den, vilken tur va synd om han hade börjat skrika och jag varit tvungen att smyga ut från kyrkan hehe.

Papperna man fick om namnet på skatteverket ska de inte komma tillbaka som en bekräftelse om namnet? någon som vet?

Jag prövade MAM flaskan har använt avent hela tiden och W äter så fint med den men tänkte ju testa mam för den rymmer så jag kan göra 120ml ersättning istället men han kladdar så mycket, så de blir till att köpa en större avent flaska istället och skippa mam flaskan,

vad det gäller ersättning det går ju åt skit mycket, visst nu har vi slängt en massa när de blivit över eller för kallt osv så vi har nog slösat mycket men på 3 veckor har vi använt redan 4 pkt :S det är för mycket eller hur? 
jag har skrivit upp lite vad han äter och det är allt mellan 650-800 ml om dagen undrar vart pulvert har gått åt, katterna kanske går o nallar på de :P


over and out



Kommentarer
Ketty

Hej! De är så kul att läsa din blogg, jag fick en son den 22e Juni o han får oxå ersättning, så kul o se hur ni har de, få lite tips o så :-)

2010-07-19 @ 11:17:01
First baby

Vilken sööötis :)

Jag har så mkt milk i mina titts, att hon somnade när jag försökte ge henne ersättning förra veckan. De äter 1½h-3h mellan när de är små,,,bara stå ut. Nellie e 6v nu.

2010-07-19 @ 22:38:18
Nilla

Jag hade ingen mjölk :-( hur mycket jag än försökte kom den aldrig igång damn it nu idag tänkte jag för W har ont i magen så jag tänkte ja kanske kan pumpa lite de kom inte en droppe !!!!!! gahh jag vill ha droppar iallafall :-(

2010-07-19 @ 23:10:26
URL: http://niillis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0