sorry dålig uppdatering

Hehe jag skrev ju sist i meddelandet att jag skulle skriva imorrn hehe as if... blev ju inte så :-(

nå nu är snart William 3 veckor (på söndag) gud tiden går så snabbt.

var var vi då... ja efter akut ks det blev mycket problem där en bedövning som bara tog på ena sidan (kände halva snittet) nå jag överlevde och william kom ut vilken tur :D

jag fick ligga på uppvaket i några timmar (saknade redan mina två sötnosar när jag låg där)
väl inne (Kom till vanliga bb) ont som bara den (vill nog inte göra ks igen har liksom fortfarande ont)
fick se min son och A helt underbart...
Dock gilla jag inte att jag fick dela rum med helt hysteriska människor... pappan till den andra var ju helt otroligt jobbig klagade skrek o hade sig) ammningen gick aldrig som ja tänkt mig redan där.. första natten var ok W sov mest, dagen därpå försökte vi amma igen suck funka inte W ville inte ta tag om bröstet och då hade 7 olika sköterskor försökt hjälpa mig o hålla tuttarna och W men de funka inte, så till sena em fick jag en amningsnapp, de gick väl bra de två första gångerna ja ammade, sen vid 2 på natten började W gråta hysteriskt jag fick konstant ha honom till bröstet till 8 på morgonen sen däcka han antagligen av ren utmattning,

jag blev utskriven efter 2 nätter det ångrar jag nu) skulle fått amningen till att fungera,

Nåväl så dessa tre veckorna har varit jobbiga, jag har köpt 4 olika amningsnappar, prövat 3 olika pumpar(pumpat varannan timme ( det har kommit mellan 10-20 ml varje gång suck, försökt amma honom men efter 1 timme ca gallskriker han så jag fick ta till ersättningen (suck) idag är det dag två som jag skippat amningen helt, jag orkar inte det tar för mycket energi och ork och oroligheter jag mår bara dåligt, men W mår gott som fan,  var på bvc idag och på en vecka har han ökat 400g så jag har inte svält honom iallafall :P


sköterskan tyckte W navel var en av de finaste hon sett,, han tittar mycket och är väldigt stark i nacken redan :P man blir hög som ett höghus när man får höra sånt.

vad har hänt annars, jo vi var och kollade det lilla vidgade njurbäcknet som W hade och det hade växt igen,., så skönt fick lite tårar där, hehe där kom jag på de första 3 dagarna efter jag kommit hem ifrån BB grät jag så fort jag kramade A eller höll W och tittade på honom, tänk att man kunnat åstakomma något så vackert och underbart som en baby, 

Annars är jag väldigt tacksam över att A hade semester precis nu när W föddes det har varit otroligt skönt att kunna bli lite avlastad (då jag är som en hök pga katterna)
Dock gör inte katterna något de har luktat på honom men inget annat,

W samsover faktiskt med oss, hehe jag som var så tidig att köpa spjälis, nå de e praktiskt och W somnar direkt när han får sova mellan oss och sen rekomenderade de på bb att man gjorde så de första veckorna,
och folk är rädda att de ska rulla över sitt barn, man har en hake hela tiden inom sig så de hade jag aldrig gjort man vet om att de ligger en bebis bredvid sig de bara är så,

något som e bra även om jag inte ammat är att jag gick ner de 11 kg (som jag hade gått upp) på 11 dagar, två dagar senare hade jag även gått ner 2 extra kg :P  så 13 kg på 13 dagar inte illa, men nu har de stått stilla men men de gör inget huvudsaken är ju att grav kg är borta,

Imorrn ska vi på dop, inte Williams nej han ska döpas i oktober :P  men hans två kusiner ska döpas, hoppas han inte skriker i kyrkan gud så pinsamt hehe men får göra en flaska ifall att :P
W gillade sin napp den första veckan förresten men nu ratar han dom... det är ju bra men bebisar är ju söta i nappar eller hur? ;-) 

Men han e den finaste ändå :P

Älskar A och W ja också katterna förstås PUSS på mina sötnosar... '

här e han i sin fina dräkt han fick av sin faster W är 11 dagar här :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0