Lördag

Jag har varit så dålig på att uppdatera har varit en ganska jobbig vecka,
I måndags var vi på BVC aldrig mer öppenmottagning tack kommer in till ett fyllt rum med barn i alla åldrar som skriker, det är sött när de är små men när barn skriker när de är äldre då tycker man det är konstigt,
jag har ju aldrig gillat barn i sig så mycket, hatat när folk går med barnvagnar osv, men visst ändrar man sig lite när man får egna barn, nå vi tog en kölapp och tänkte vi kanske kunde väga honom själv först då de har en våg ute på bvc (de kanske de har överallt?) på denna vågen vägde han 4870 också var det vår tur, William kunde fixera blicken han mättes till 54 cm (detta är 1 månadskontrollen)  också skulle vi väga honom en gång till,  4975 WTF hur kan det skilja över 100gram på vågarna :S
I tisdags köpte vi en egen barnvåg, eftersom William har ont i magen och inte kan bajsa ordentligt (ska börja med NAN 1 HA så fort den gamla är slut) så i tisdags vägde han 5005g  så vågen stämmer nog bra, nu har man en 5 kg bebis hehe om man går efter kurvan har han 5 kg som han ska gå upp till han är 1 haha men äter han så gott som han gör bör han nog gå över den kurvan, dock är han mitt på strecket på kurvan just nu, han e så söt ´han ligger här bredvid mig på amningskudden och jollrar eller ylar de mest eller skrattar? när börjar jollret ?

i onsdags kom svägerskan med hennes ena son och han fick leka med Williams leksaker som han nog tyckte var mer intressantare än vad William tycker,

Torsdagen kom mamma, vid tolv började jag känna mig helt slut i hela kroppen ont i alla muskler och de gjorde ont i vänstra bröstet, fatta ingenting men vid tre gick mamma och co och jag la mig ner med lillen för att försöka vila, nu började jag frysa oj vilken frossa jag fick och mer o mer ont i bröstet,  vid fem klarade jag inte av frossan mer så gick upp och tog tempen 39,5 :O shit tänkte jag men på så kort tid, ringde sjukvårdsupplysningen som bad mig gå till nån kvälls vårdcentral tog tempen igen 39,8, så vi gick dit, vänta en evighet ont i huvudet och svimfärdig var jag irreterad för att jag fick vänta i rummet i 1 timme när jag visste att lillen och sambon var i väntrummet, ja jag hade tydligen bröstinflammation, kul? not
fick utskrivet någon antibiotika och de sa att jag skulle ringa amningsmottagningen på fredagen ont hade jag så sambon fick ta nattpasset, det var inte så lyckat för William har varit jätteskrikit ett par dagar nu :-(
fick frossa mitt i natten och hade då 40,2 graders feber, fyfan va jag mådde dåligt hela fredagen, men det var som läkaren sa efter 24 timmar ´går febern ner o medicinen börjar verka,  men har fortfarande ont i bröstet det är helt svullen rött och värker,
de sa till mig att pumpa tills jag kontaktat amningsmottagningen (försov mig på fredagen så missa helt teletiden) och det gör ooooooont att pumpa och jag har ju ingen mjölk kvar eller så har ja fått stocking på bägge brösten men inflammation på ena, nå pumpade igår i 15 min ut kom var och sen blev de sår så de kom blod fyfan,
jag hoppas jag får utskrivet så jag slutar producera mjölk så jag slipper detta för detta är ett helvete,





Kommentarer
Emelie

Usch stackare =(

Jag har ont i vänstar bröstet och haft det sen igår. Vet i fan vad det kan vara, ammar ju Ellion 1-2 ggr/dag. Var nära att få stockning i början men efter vila och panodil så försvann det, plus att jag pumpade hela tiden.

2010-08-01 @ 10:04:12
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Nilla

det konstiga är ju att jag inte känt av stockning alls för det brukar ju komma först om man läser runt på alla sidor, hoppas jag får hjälp av amningsmottagningen imorgon så här vill jag inte ha det

2010-08-01 @ 20:28:25
URL: http://niillis.blogg.se/
Emelie

Hoppas du fick hjälp av amningsmottagningen.

2010-08-03 @ 11:15:11
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Emelie

Sv; Dom har höjt det till 150 kr nu ;)



http://www.printswithwings.com/ beställde vi från och är jättenöjda.

2010-08-03 @ 17:10:36
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Firstbaby

JA FAN! Man har fan ej tid nomore att varken blogga, läsa andras bloggar eller kommentera kommenetarer. Ska skärpa mig. KRAM till dig & Wille :)

2010-08-10 @ 14:46:15
Emelie

Ja en sådan hade jag med velat ha till Ellion :)

2010-08-11 @ 11:18:34
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0