bättre sent än aldrig

Hej!!!

Oj så länge sedan det var jag skrev sist, som ni kanske förstått har jag haft en guldklimp som tagit all min tid :D
jag ska försöka skriva lite om förlossningen och tiden som gått..

Det började den 26 e juni på morgonen hade slemmiga och väldigt blöta flytningar jag hade gått över 5 dagar och vi var bjudna på kalas, ett tage tänkte jag jag struntar i det men o andra sidan vad skulle jag hemma och göra? sitta och vänta nej tack så vi gick dit, när klockan började närma sig 17 började jag få ont i ryggen lite molande värk sådär, trodde dock att det var pga stolen jag satt i, fick sedan förvärkar sådär var 10e minut de var inte så jättejobbiga men klockan 18 orkade jag inte mer så vi åkte och handlade hamburgare och åkte hem, gick in på toaletten och fann en blödning och jublade tänk om de var påväg till att börja.. så la mig i sängen och tänkte se filmen om michael jacksons liv på tv.. visst 1 timme gick sen fick jag riktiga starka värkar som jag fick andas mig igenom med 5 min mellanrum hur värkarna känns ja det är svårt att förklara men typ mensvärk gånger hundra? hehe.
Nå jag ringde förlossningen efter 1 timme och skulle höra med slemmet och blödningen + värkarna och hon tyckte inte de var något,  fortsatte att andas igenom och nu var de 3 minuter emellan, ringde då igen 2 timmar senare nu var klockan halv tio men eftersom jag kunde prata med barnmorskan tyckte hon det nog inte var på g :S helt sinnes visst det gjorde sjukt ont men jag kunde ändå hantera det... alla människor är väl olika, så klockan elva sket ja i förlossningen och åkte ändå in,, hade nu värkar med 2 minuters mellanrum,
väl inne kollade de ctg n och redan där var det något konstigt när de skulle mäta hur starka mina värkar var, men jag var öppen 3 cm så jag fick stanna *thx god*

In på ett förlossningsrum och sköterskan frågar ska du ha lavenemanget nu och sen duscha eller duscha sen lavenemang haha ja in o göra tvåan skitkul de e ingen hit att ta lavenemang hade redan gjort de hemma, glömde de också att när värkarna satte igång sprang jag på toa hela tiden, kanske är så för andra ? i hope so haha
del 2 kommer måste trösta pojken 

update.

Iallafall duschat fick man göra och jag dansade inne i duschen det var skönt duschade säkert i någon timme, sambon fick torka upp på golvet haha, när jag var  färdig kom sköterskan o sa nu tycker jag du ska upp och gå med gå stolen ehhhh okej så vi gick inte långt de gjorde riktigt ont när de tvingar en att gå upp och gå, väl inne igen ville jag ha lustgasen ja de skulle jag få, 2 timmar går klockan är väl omkring 2 kanske vet inte då skriker jag att jag vill ha epidural,, hon känner jag e öppen 4 cm huhuh så lite men okej jag ska få epidural då går brandlarmet :S fyfan där ligger jag hög på lustgas också går brandllarmet,  så bm rusar jag kan inte få eda nu hon måste kolla larmet, tillslut kommer narkosläkaren och han sätter in nålen,  han hinner inte mer,  30 min senare kommer bm o sköterskan och lägger bedövningen tack så mycket, strax därefter får jag krystvärkar istället usch ligger med det i 3 timmar sen kommer läkaren och tycket de e konstigt, jag är endast öppen 7 cm ju så han tar blodprov på barnets huvud 3 gånger o de visar sig att hans mjölksyra e för hög,  de beslutar då om att akut kejsarsnitt måste tas, och efter det fick jag se min son som föddes 08 54 den 27 e juni 2010 han var 50 cm lång och vägde 3925g.

skriver mer imorgon ;-)
just de lustgasen funka inte så bra tog bort topparna men de gjorde ont som fan ändå...
jag tyckte hela förlossningen var häftig och visst gör de ont men man klarar de jag vill göra om detta snart igen... faktiskt... :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0