Rolig sak

Hittade denna hos http://helenm.blogg.se/ hoppas det var okej att jag kopierade :D


När fick du reda på att du var gravid?  8/10-09 
Blev det en chock? Ja faktiskt då vi hade försökt i några månader
Hur gammal var du? Fyllde 23 just den dagen
Hade du mycket halsbränna? Nej kanske 2-3 gånger. 
Spydde du mycket?Nope inget alls hade ju illamående men inte så det inte kunde hanteras
Var det någon favoriträtt som ändrades? kaffe hade jag svårt för i början av graviditeten 
Hade du mycket foglossning? Ja genom hela  graviditeten från vecka 9. 
Hade du sammandragningar? otroligt mycket de tre sista månaderna
Ditt sf mått som störst? shit kommer jag ihåg det ja kanske 35
Har du fått bristningar? nej. 
Trodde du att det var en pojke eller flicka? jag trodde först att det var en flicka men det blidde en pojke såg vi på ultraljuden :D 
Vad hoppades du på? Hoppades på en frisk bebis hade en önskan från början att de var en flicka men efter jag såg min pojke på skärmen så ville jag inget hellre att det var en påg.  
Hade du mycket vätska i kroppen? nja inte så jättemycket lite i ben/fötten och händerna. 
Hur mycket gick du upp i vikt? 12kg
Hur ser du på graviditeten idag? Helt underbar längtar redan tills nästa graviditet visst man gnäller mycket men det hör ju till.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? jag ville att det skulle vara lugnt och stillsamt och inte att något skulle gå fel 
När började din förlossning? teckenblödning den 26ejuni och en timme senare började värkarna 
Hur lång tid tog det?      från värkarna tills han är ute 14timmar
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3cm.
Vad tyckte du var jobbigast? när jag började att få krystvärkar de var jobbiga. 
Var du rädd för något? ja att william inte skulle klara sig
Grät du? Ja jag grät otroligt mycket när de sa att william mådde dåligt och att de var tvungna att göra kejsarsnitt, grät dock glädjetårar när jag fick se william i sambons famn sen.
Skrek du? jag blev riktigt arg några gånger för krystvärkarna var otroligt jobbiga så nångång skrek jag
Tog du nått smärtstillande? Ja, EDA (ryggbedövning) och lustgas. 
Blev du sydd? Ja, på magen ju
Dragen med sugklocka? födde inte vaginalt.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Ganska många då man skulle opereras
Hade du någon nära med dig? Ja, min sambo
Hur stor var bebisen?   3925g och 50cm
Blev det en pojke eller flicka? pojke
Vad fick han heta? William
Hur ser du på förlossningen idag? det var roligt och spännande och det var kul att ligga där med värkar men när kejsarsnittet skulle komma var det inte så roligt längre. 
Var allting värt det?
Absolut, ingen tvekan alls
Ammar du?
nej
Hur gammal är bebisen nu? 7½ vecka  
När kommer nästa barn?
who knows. ;-)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0