Oj vilket skrik

Aldrig har William varit otröstlig visst han gnäller lite vid 20-21,30 ungefär var dag men då räcker det att man tar upp honom så blir han tyst ( tror han är otroligt mammig på kvällarna bara) Men ikväll fungerade inte detta, det enda som funkade var att vagga honom eller att ja står och vaggar inte lätt utan nästan så ja själv måste hoppa ja ni fattar, men jag orkade ju inte det hela tiden så vi provade gungan, de funkade inte, tänkte A får nångång ta honom och de gjorde han, poff så somnade han i sin säng, nja efter 20 min skrik kanske, William blev 7 veckor idag :D alltså stoppa tiden någon det går för fort :P
Idag var vi på Ekohallen hade hört att de hade en fyrkantig bakform, som jag tänkte använda till doptårtan, nja något typ fanns där så ja köpte den och ska testa först innan jag bestämmer mig, passade även på att köpa halkmatta till badkaret när jag ändå var där.

Imorgon är det andra veckan jag är ensam med william på dagtid så vad ska han och jag hitta på då :P
jag har lite ont i halsen så allt beror på, kanske ska promenera hem till mamma i veckan hon lär väl vara trött på oss snart så mycket som ´vi är där, kan de vara så att jag blivit mer mammig när jag själv blivit mamma?

Det enda som är negativt att gå dit är att de bor på 4 e våningen och som ni sett har jag en stor emmaljunga vagn :-( funderar på om man inte ska ta babybjörnen med sig nästa gång sätta william i den och sen dra upp vagnen själv! jag vill bli lite mer självständig hehe jobbigt för släkten att springa ner varje gång o hjälpa mig med vagnen.
På tal om det så prövade jag att ta bussen själv i fredags:O  funka fin fint busschaffören väntade med att köra tills jag hade betalt, hon kanske såg att jag var nybörjare och nervös eller så var det för att de just var en tjej för hon tog de så lugnt när hon körde det kallar jag en bra chafför :D

jag ska skaffa körkort nästa år jag måste jag gillar inte att ta bussen, gå hellre i såfall i snö,halka,sol,regn whatever.


just de grattis till meandmyfamily som fått en son :D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0