Sjukling och föräldramöte

Igår tisdag fick jag ett samtal ifrån dagis William hade 39 graders feber och var allmänt hängig jaha uppe mitt i allt o kunde inte lämna allt så ringde Anders så fick han hämta, fick ju gå in till chefen och säga att jag antagligen måste vabba imorrn, så skulle anders hämta mig på jobbet (fick sluta en timme tidigare för det var föräldramöte på dagis) när klockan slår 17 ringer anders att de får köra hem igen då william kräkts ner hela sig själv och bilstolen :-( lilla sötnosen, fick skynda mig till bussen gå av på värnhem och ta taxi för att komma i tid till de förbanade mötet som var totalt menningslöst, det handlade mest om att 5 åringarna ska byta till en 5 årsgrupp vilket jag kan tycka är bra då 5 åringar ofta glöms lite bort på dagis då de mindre barnen får mer uppmärksamhet men som vanligt så kacklas det.. trött var jag och hungrig , orolig för min älskling som mormor passade där hemma... prick 20 00 slutade mötet men gud va skönt, william ville inte sova där hemma han hade fortfarande feber men den var inte lika hög, 21 somnade han men vid 22 ville han komma in till oss i sängen så det fick han, hela natten var lite sisådär william vaknade stup i kvarten och var orolig och varm ! vid 3 fick han lite välling sen somna han gott till 9 på morgonen...

Den där sovmorgonen behövde jag kände jag med :P
Så vad gör man när man vabbar o william sover STÄDAAAAR yes det är inte ofta jag kan göra det o ingen annan gör det så.....
Vi hade som sagt börjat på lchf igen förra tisdagen i en hel vecka försökte jag magen var ju i balans men jag mår så illa de funkar inte,,, vems skull gör jag lchf för nu när jag är gravid? jo sambons men vet ni det är ens eget ansvar jag ska väl inte äta något ja inte vill (eller ja vill men kan inte) bara för en annan skull sen handlar det också en del om att laga maten, jag kanske kommer hem runt 18-19 tiden på kvällen då ska jag hinna få lite tid med william sen äta något kaffe varva ner sen måste jag ställa mig att göra dagen efter middagen  ! ofta folk gör så? Anders har ingen fantasi när det gäller lchf o det måste helst vara så att det sköter sig själv och inte för svårt så då får jag ju skita i lchf just nu när jag jobbar?

Jag har svårt för halvfabrikat tror inte på det, det smakar inte lika bra och mätar inte lika mycket MEN det går snabbt och om jag inte vill att william ska äta middag vid 19 som de var en dag förra veckan så får vi ju äta maten som jag absolut aldrig som jag sa innan skulle röra vid min mun något mer.

Jag hoppas att mitt illamående försvinner snart så jag får ork, lust och känslan tillbaka för att äta lchf även om jag är gravid...

Hade jag bara jobbat och slutat 15-16 tiden hade jag hunnit göra bra mat från grunden.. Känns som en sån dum bortförklaring som jag kör med lchf är ju piss of cake att göra ja det tycker jag också men illamåendet finns fortfarande så vi håller tummarna för att det ska försvinna snart...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0