stökigt igen?

Jag städade i söndags och det är stökigt igen! tänk vad en 11½månaders bebis kan åstakomma nu tänk när han är 12-13år o herregud jaja han ska få lära sig att städa ska inte mjäka med något för han e en pojke han ska lära sig att man städar undan efter sig, man tackar för maten, tvättar,diskar och lagar mat :D (detta är iallafall önsketänkande o hoppas man kan lära honom det :D

Ikväll tänkte jag göra en gryta, jag e fortfarande lite så att jag vill ha något till grytan ris eller dyl. har ju haft blomkålsris förr men plånboken trynar och vi ska ju faktiskt vara strikta så det är bara onödiga kolhydrater
så en blandning mellan nöt o fläsk grytbitar med champinjoner grädde, cocosmjölken som blivit över och lite kryddor kanske reder av om de behövs med riven ost, Riven ost förresten är den bästa redningen tycker jag det blir tjockt och det blir gott mer matigare.
Första gångerna jag skulle göra såser kokade jag bara grädde och den koka o den koka också blev den ändå tunn! sen hade jag läst att man kunde reda av med philadelphia ost men nej de var inte bra de iheller så läste jag om ett recept där man skulle ha i riven ost sagt o gjort sedan dess reder jag alltid med ost....




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0