Våren är här

nu är våren eller försommaren här härligt men med det gör sig min stora fobi påmind alla de där äckliga gul/svart randiga SAKERNA fyfan va jag hatar dom första plats getingar 2eplats bin 3e plats humlor
vissa dagar går det bra men åhh vad jag hatar dom, kommer ihåg för några sommrar sedan jag och sambon vi var ute i skogen och gick varje dag, denna jävla dagen glömmer jag aldrig en geting !! kom och surrade vid mitt öra och jag tror jag slog till den sen började det följa efter mig den jäveln så jag sprang!!! sprang för livet när jag kommit 500meter stannade jag upp kollade på sambon som var lång bakom mig hur han veck sig för skratt, när jag hör hur den fortfarande surrar efter mig så jag började springa igen jag sprang hela vägen 3km jag svimmade nästan när jag kom fram kände hur jag fick blodsmak i munnen, om de var i  skogen var det säkert en bål eller jord geting vilket sätt att flyga efter mig sådär.

Men jag har ju klarat mig undan från dom i så många år, enligt min mamma blev jag rädd för getingar då jag blev stucken av en geting i foten när jag gick barfota i gräset när jag var liten (mindre än 5) 
förra året bygde getingar bo!!! ovanför vår trapp port, mån tro att jag ringde vaktmästaren, hade ju en 1 månads bebis då också och att riskera att han skulle bli stucken ville jag inte, men de kom och sprutade något så var getingarna borta..

Bin då? ja de surrar ju också och är så små att man knappt ser dom, men de sprutar in mer gift i en när de sticker pga att de dör ju när de stuckit någon så jag tror ju inte att de sticker en i onödan det är de hemska äckliga getingarna som gör det.

humlor då? de är verkligen jättesöta faktiskt dock hörs dom som en hel traktor som kommer flygandes också är de alltid så förvirrande(dåligt lokalsinne)?

tänk så mycket man hört av folk i ens omgivning när de ser en reagera på dessa insekter men så är det jag är rädd thats it...
jag undviker starka färger på sommaren ska jag ha gult eller rött på mig då är det för att vi ska vara inomhus, mina kläder är alltid ljusa eller mörka aldrig färger och det pga insekterna, jag hoppas att william inte ska bli stucken i sommar tänk så ledsen han kommer vara... jag har ändå tänkt på att jag ska ju vara en förebild för mitt barn o jag kan ju faktiskt inte hålla på att reagera som jag gör varje gång en geting/bi eller humla kommer.  Då kommer min rädsla smitta av sig till mitt barn och de vill jag ju inte :/

Kommer på nu förra sommaren blev min bror stucken utanpå halsen... fyfaaaaaaan säger jag bara jävla getingar.
sen att det brukar komma humlor i vår balkong på sommaren fattar jag då jag alltid har så mycket blommor ju då får jag skylla mig själv...
nog om min fobi fan man skulle blivit av med den precis som jag blev av med spindelfobin (eller har inte panik för spindlar längre utan kan hantera dom)


Kommentarer
Anonym

Jag är också livrädd för getingar, bin, humlor och spindlar! Det kan Mats intyga hahaha, jag skrämde livet ur honom när vi var ute och gick för ett par dagar sedan, det kom flygandes en geting mitt framför ansiktet på mig och jag vrålade rakt ut,han trodde jag bröt benet eller nåt haha.

Kram Nina

2011-04-21 @ 12:56:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0