påskdagen och annandagpåsk

Påskdagen var helt otroligt perfekt, En promenad vid tio och sen kaffe på de hos mamma medans william sov i vagnen åkte sedan hem till svärföräldrarna på en helt underbar middag i sann påskanda, och till min stora förvåning kunde jag och anders äta allt utom nypotatisen :D okej det blev ju lite mer kolhydrater men de e ju faktiskt påsk o då ska man äta sill :D
Hela familjen satt ute i det härliga vädert hela eftermiddagen och kvällen och barnen lekte så fint :D jag har sett att William verkar ty sig mer till Vide den ena av tvilling kusinerna, han är lite mer framåt och hittar väl på bus och det tycker william är roligt antar jag :D   men de leker fint allihopa,
märkte att william gillade köttbullar så han fick de igår med.

annandag påsk idag blev det ingen promenad fast det blev fixat med garderoben det är skönt sen en tur till jägersro för att handla nya näsplåster till mannen så han kan sova i sovrummet utan att jag sitter uppe hela natten för hans snarkande hehe.  passade även på att gå in om på din sko för att mäta william fötter och expediten tyckte verkligen han var riktigt duktig som stod så fint *man blir så stolt* så william skulle ha 13,5cm i innerfot eller något de var typ 22or i skor men när vi testade skor så skillde det säkert 2 cm i vissa när vi provade, vi köpte inga nya han har ju gympaskor i 21 de passar ju men ska nog se om det finns några nu när vi ska till ullared i helgen....... men 22or ja kanske lika bra att köpa lite större om han ska ha de i sommar:D

middagen bestod av stekt vitkål med köttfärssås och william åt nog 1/4del av min portion :D så roligt att han äter mat vi har på tallriken, har tänkt på¨det tror att man ska börja med det lägga upp lite extra på våra tallrikar också får han äta av det för han verkar ju vilja.... e det så farligt med salt nu när han är 10månader?  jag tar ju aldrig mycket salt i maten.

sedan vid 20 gick jag ut o tog en snabb promenad en liten en på 40min med syrran hon behövde prata ut lite eller det var väl jag som pratade mest det brukar ju bli så hehe...

glömde ta bild på maten när jag hade lagt upp det på tallriken men här e det i pannorna




köttfärsen såg väl inte god ut men det var den *mums*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0